Departure Plan

Skuret (Norwegian)

"Jeg sier som jeg har sagt før når jeg anmelder konserter på Skuret; scenen er så liten at det blir ikke mye rom å boltre seg på. Og når neste band ut, Departure Plan, entret scenen med seks i besetningen ble det ganske trangt for å si det mildt. Men dette satte på ingen måte noe stopper for leveransen av Progmetal denne kvelden.

Jeg er egentlig ingen stor kjenner av sjangeren men dette likte jeg veldig godt. Departure Plan som heller ikke har noe skive å by på enda leverte en solid porsjon progmetal med alt som det innebærer. Låtene innholdt omtrent alt som tenkes kan. Låtene var varierte og innehold utrolig mange gode partier der vi fant store variasjoner i både melodi og arrangeringer. Lekkert dette her da vi fikk både rolige melodiøse og rett og slett vakre partier kontra raskere og tyngre partier med mye trøkk i. Tony på sologitar dro et par oppvisninger som lett kunne fremkalle kul i buksa og slev i munnviken på gitaristene i lokalet. Dette var et veldig variert og profft sett som gjerne kunne vart mye lenger. Det skal også sies at under akkurat dette settet var det også ganske livlig foran scenen.

Lyden var svært bra med tanke på alle kildene som befant seg på scenen, med det unntak at tangentene forsvant i trøkket fra resten av bandet. Når de kjørte en litt roligere stil kom den forsiktig frem igjen. Departure Plan brukte sin del av kvelden på et meget profft og tight sett som gav all mulig mersmak.

Dette er for øvrig en gjeng vi kommer tilbake til med studiorapport/intervju om ikke så alt for lenge."

Read the rest of the review here: www.heavymetal.no